بیان

ساخت وبلاگ

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، تبریز از شهرهای کهن ایران زمین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن درکریدور راه‌های اصلی مواصلاتی شرق به غرب و بر عکس همواره محل اتراق و سیر و سیاحت گردشگران ایرانی و خارجی بوده و در این میان انواع غذاهای محلی و سنتی و شیرینی و سوغات آن رونق خاصی یافته است.

وقتی  نام تبریز به میان می‌آید بی‌شک برخی‌ها تبریز را با خانه‌های ولیعهدنشین قاجار به خاطر می‌آورند، برخی نیز به محض شنیدن نام تبریز شهریار ملک سخن و گوهر چرخ ادب – پروین اعتصامی در ذهنشان تداعی می‌شود. برخی تبریز را با نام شهر سه علامه (طباطبایی، امینی ،جعفری) می‌شناسند و عده‌ای دیگر این کهن شهر تاریخی را با سرداران  نهضت مشروطه -ستارخان، باقرخان، ثقه الاسلام و سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس به یاد سپرده‌اند.

حتما که آوازه فیروزه جهان اسلام را در تبریز شنیده‌اید و شاید نام این شهر برایتان تداعی‌گر ارگ تاریخی آن است که صدای تاریخ از دالان ارگ به گوش می‌رسد.

حتما که گشت و گذار در بازار تاریخی و سرپوشیده تبریز که در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است  نیز خاطره دلنشین و دلنوازی را برایتان رقم زده است.

مقبره الشعرا که آرامگاه بیش از 400 شاعر و عارف نامی است و در کنار آن آرامگاه دو کمال نیز، تبریز را برای هنرمندان جذاب و زیبا کرده و کمال‌الدین بهزاد و کمال‌الدین خجندی نیز بر شهرت این شهر افزوده‌اند و البته در کنار این موارد موزه‌های تبریز نیز طرفداران و خواهان زیادی نیز دارد.

در این گزارش قصد داریم بگوئیم در کنار این همه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این بار تبریز را به نام شهر شیرینی‌های خوشمزه در ذهنتان حک کنید. به شهر زیبای تبریز سفر کرده و کامتان را شیرین کنید و البته خرید شیرینی‌ها و سوغاتی‌های شیرین شهر تبریز را فراموش نکنید.

در کنار همه  ویژگی‌ها، ظرفیت‌های گردشگری، آذربایجان و تبریز، این شهر به عنوان قطب شیرینی و شکلات کشور نیز محسوب می‌شود. وجود شیرینی فروشی و قنادی‌هایی که دارای چند شعبه در نقاط مختلف شهر هستند نشان از کیفیت و کمیت شیرینی‌های تولید شده در این شهر است.

تنوع شیرینی‌های تولید شده در این شهر به گونه‌ای است که به عنوان برند شیرینی‌پزی شناخته می‌شود و قدمت قدیمی‌ترین شیرینی پزی و شیرینی فروشی در تبریز به سال 1316 بر می‌گردد و تقریبا سابقه 80 ساله دارد. صنعت شیرینی و شکلات نیمی از صادرات صنایع غذایی را به خود اختصاص داده است و در این میان سهم استان آذربایجان‌شرقی به عنوان قطب صنعت شیرین و شکلات صادرات 60 درصدی است.

alt

قرابیه نخستین شیرینی است که به شما معرفی می‌کنیم. نوعی شیرینی سنتی، محلی و گرانقیمت که در سه نوع بادامی، پسته‌ای و نارگیلی به خریداران عرضه می‌شود. قرابیه را بیشتر با چای می‌خورند. یکی دیگر از شیرینی‌های محلی تبریز نوقا یا لوکا است که از شکر، سفیده تخم‌مرغ، گردو، وانیل و… در انواع مختلف مانند وانیلی،کاکائویی،شکلاتی و… درست می‌شود. اریس، ریس یا سوت شیرنی سی یکی دیگر از شیرینی‌های محلی تبریز است. اریس را از شیر، شکر، وانیل، پسته، کاکائو و… درست می‌کنند.

 لوز و راحت الحلقوم از دیگر شیرینی‌های محلی تبریز هستند. دست آخر هم باید به باقلوا اشاره کنیم. باقلوا شیرینی سنتی ترکان آسیای میانه است که به سایر کشور‌ها نیز راه یافته است. باقلوایی که در تبریز پخته می‌شود، به سبک باقلوا‌های کشور ترکیه است.

مرتضی اکرامی، رئیس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص تنوع و تعداد شیرینی فروشان و قنادان فعال تبریز می‌گوید: از آنجایی که صنعت شیرینی‌پزی و شیرینی فروشی جزو کارهای دستی به حساب می‌آید اشتغال‌زایی آن زیاد است.

وی افزود: در حال حاضر 750 نفر عضو اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان تبریز هستند و بیش از 750 شیرینی فروشی و قنادی در سطح شهر تبریز مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه قنادان تبریز خاطرنشان کرد: صنعت شیرینی‌پزی و شیرینی‌فروشی یکی از مشاغل کارآفرین است به گونه‌ای که در قنادی‌های کوچک 7 نفر و در شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌های بزرگ‌تر از 30 تا 90 نفر مشغول به کار هستند.

بنا به گفته وی؛ در حال حاضر 14 تا 15 هزار نفر در تبریز در صنف شیرینی‌پزی و شیرینی‌فروشی مشغول به کارند.

آوازه شیرینی‌های تبریز فقط مختص این شهر نیست بلکه  ایرانیان مقیم سایر کشورها نیز مشتریان مشتاق این شیرینی‌ها هستند که در هر بار سفر به این شهر خرید کرده یا  سفارش می‌دهند تا در بسته‌های آماده برایشان ارسال شود.

alt

alt

مرتضی اکرامی که خود یکی از باسابقه‌ترین شیرینی فروشی‌های تبریز است در این رابطه می‌گوید: ایرانیان مقیم کشورهای مختلف از جمله کشور استرالیا سفارش‌های مختلفی برای خرید شیرینی دارند و ما شیرینی‌هایی که ماندگاری بالایی دارند برای آنها ارسال می‌کنیم. همچنین این شیرینی‌ها از طریق خانواده یا دوستانی که با هم در ارتباط هستند برایشان ارسال می‌شود.

وی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شیرینی فروشی‌های تبریز می‌گوید: تبریزی‌ها از دیرباز به خاصه خوری و اهمیت دادن به  مواد غذایی خود مشهور هستند و همیشه سعی می‌کنند بهترین و با کیفیت‌ترین مواد را در محصولات خود استفاده کنند.

در همین زمینه شیرینی «قرابیه» که زبانزد عام و خاص است و به عنوان اولین و بهترین سوغاتی تبریز از آن نام برده می‌شود مخصوص این شهر است

اکرامی افزود : هر چند اکنون این شیرینی در بسیاری از شهرهای کشور تهیه می‌شود اما هیچکدام از آنها کیفیت شیرینی تبریز را ندارند.

شیرینی فروش باسابقه تبریز معتقد است در حالت کلی شاه شیرینی‌های کشور در تبریز تهیه می‌شوند و شیرینی لوز زعفرانی، باقلوای بادام، ریس، نوقا جزو بهترین شیرینی‌ها و سوغاتی‌های تبریز است.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مردم جا افتاده شده است اکنون در تمام مراسمات از کیک و شیرینی استفاده می‌کنند و حتی در مراسم عزاداری نیز از شیرینی‌های خاص (اهری) به عنوان احسان استفاده می‌شود.

محمدحسین موید یکی دیگر از شیرینی فروش‌های باسابقه تبریز است که قدمت شیرینی‌پزی و شیرین فروشی مرحوم پدرش به سال 1332 بر می‌گردد و پس از پدرش وی مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفته است.

وی نیز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز می‌گوید: مشتریان ما فقط مردم تبریز نیستند بلکه ما از سراسر کشور مشتریانی داریم که از شهرهای مختلف به ما شیرینی سفارش می‌دهند و مواردی نیز بوده است که در میان گردشگران نوروزی یا گردشگران تابستانی  برخی از آنها که دنبال شیرینی‌های خاصی بوده‌اند به ما مراجعه کرده و ما نیز سفارشات آنها را پاسخ داده‌ایم.

alt

alt

موید افزود: همچنین ایرانیان مقیم  کشور آمریکا ، آلمان و برخی دیگر از کشورها مشتریان ما بوده و شیرینی‌های سنتی تهیه شده در تبریز را برای مصارف خانگی از ما تهیه می‌کنند.

موید نیز شیرینی‌های نوقا، ریس، لوز، قرابیه، لوز زعفرانی و ... از جمله شیرینی‌هایی دانست که مشتریان زیادی در ایران و خارج از کشور دارد.

سکینه ساعدی بانوی میانسال تبریزی که در صف خرید شیرینی عید ایستاده است به خبرنگار  فارس در تبریز گفت: با وجودی که ما در منزل شیرینی و کیک درست می‌کنیم اما طعم و مزه  آن به خوشمزگی قنادی‌هایی که از شیرینی فروشی‌های تبریز می‌خریم نیست. بنابراین ترجیح می‌دهم از این شیرینی‌ها خرید کنم.

وی تنوع موجود در شیرینی‌های خشک را یکی از مهم‌ترین دلایل خرید خود مطرح کرد و افزود: در زمان‌های قدیم مردم به این شدت شیرینی و شکلات مصرف نمی‌کردند یعنی نبود که مصرف کنند اما الان در اثر افزایش رفت و آمدها خرید شیرینی و شکلات در بین مردم به یک فرهنگ تبدیل شده است.

علاوه بر آن در مراسم و مناسبت‌های مختلف مذهبی از شیرینی‌های خاص استفاده می‌کنند به عنوان مثال در ماه مبارک رمضان علاوه بر زولبیا و بامیه که در کل کشور استفاده می‌شود شیرینی رشته خطایی جزو شیرینی‌های پر مصرف در ماه مبارک رمضان در این شهر است. 

سعید رضایی که جوانی 21 ساله است  از بین شیرینی‌های متعدد چیده شده برای خرید، ترجیح می‌دهد شیرینی خامه‌ای و پر انرژی را انتخاب کند و برای دلیل این انتخابش عنوان می‌کند شیرینی خامه‌ای، تر بوده و لذت بیشتری برای خوردن دارد.

وی می‌گوید: شیرینی‌های تر و خامه‌ای برای استفاده در مجالس عروسی، جشن تولد و دور همنشینی‌ها با کلاس‌تر است و جلوه بیشتری دارد.

خانم فهیمی یکی دیگر از شهروندان تبریزی که حدود نیم ساعتی در صف خرید شیرینی منتظر شده،  معتقد است اکنون خرید شیرینی شب عید به یکی از ملزومات خانواده‌ها تبدیل شده است و حتی در اثر تغییر سبک زندگی مردم  و فرهنگ‌ها در مراسم عزاداری و ختم نیز از شیرینی به عنوان احسان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد استفاده از شیرینی در مراسم عزاداری مخالف است، اظهار داشت: در فرهنگ ما شیرینی نماد شادی و خوشحالی است و در مراسمات مختلف، جشن عروسی، تولد، جشن فارغ التحصیلی و .. استفاده می‌شود زمانی که در مراسم ختم و عزاداری نیز پخش می‌شود به نوعی از اهمیت عزاداری کاسته می‌شود.

علی ایمانی یکی دیگر از شهروندان تبریزی نیز تعصب زیادی روی شیرینی‌های تبریز دارد و معتقد است با وجودی که شیرینی قرابیه در برخی از شهرهای کشور تهیه می‌شود اما هیچکدام طعم قرابیه تبریز را ندارد.

وی با ذکر مثالی می‌گوید: طی سال گذشته در تهران شیرینی قرابیه را از یکی از شیرینی فروشی‌ها خریدم ولی مغز بادامی که روی آن ریخته شده بود بادام تلخ بود و این بادام تلخ کاملا مزه قرابیه را خراب کرده بود.

ایمانی افزود: وقتی قرابیه تبریز به عنوان برند شیرینی تبریز شناخته می‌شود نباید شیرینی‌پزها و شیرینی فروشی‌های سایر شهرها با به کار بردن مواد نامرغوب کیفیت  آن را زیرسئوال ببرند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 141 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:59

بهنوش بختیاری در گلستان شهدا اصفهان
شنبه ، 29 اسفند 1394 ، 11:52

به گزارش رویش نیوز، بهنوش بختیاری بازیگر کشورمان درجمعه آخر سال بر مزار شهدای کشورمان حضور پیدا کرد.

بختیاری با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: این شهید در پانزده سالگی رفته، امیدوارم سال نو کشورمان امنیت داشته باشه و همه جهان در صلح باشن ..  یاعلی

بهنوش بختیاری در گلستان شهدا اصفهان

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 150 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:18

صحبت‌های سخنگوی وزارت کشور در خصوص تخلف انتخاباتی است نه شمارش آرا
شنبه ، 29 اسفند 1394 ، 12:02

به گزارش رویش نیوز، در پی مصاحبه روز گذشته حسینعلی امیری -قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور-  با خبرگزاری صدا و سیما که گفته بود: هم اکنون فقط  فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخبان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.

با پیگیری‌های انجام شده، یک منبع آگاه به  رویش نیوز گفت: بحث مطرح شده از سوی آقای امیری در خصوص یکی از منتخبین اصفهان است که تخلف انتخاباتی داشته است و بحثی در خصوص شمارش آرا مطرح نیست.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:18

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، مجید بیجندی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف هواشناسی بوده است، اظهار داشت: کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف سازمان در سال جاری بوده است و بر این اساس کاربردی کردن محصولات این سازمان به تبع شرایط اقلیمی را مدنظر داشتیم.

وی افزود: بدین ترتیب در راستای این هدف مهم طرح «تهک» یا توسعه هواشناسی کاربردی شاه کلید برنامه دستگاه های متولی و کاربران حوزه های مختلف هواشناسی قرار گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه هواشناسی استان از ادارات پیشرو است که چندین روش را برای تهک، آزمایش و عملیاتی کرده است، ابراز داشت: از جمله مهم ترین موارد مطرح در این ارتباط کمک هواشناسی و مدیریت استان برای راه اندازی تهک آلاینده های جوی است.

وی ادامه داد: ۲۰ هفته است که با حضور دستگاه های متولی مانند محیط زیست، هواشناسی، بهداشت، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و غیره جلسات تهک آلودگی هوا در محل اداره تشکیل شده است و وضعیت جوی دریافت و به شکل کاربردی به جامعه ارائه می شود.

بیجندی تاکید کرد: همه اینها در قالب طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان اتفاق افتاد که به عنوان بهترین طرح در استان مطرح شد و هواشناسی سعی کرد وظایف خود در این راستا را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره‌ به موضوع هواشناسی جاده ای گفت: امروزه برای تصمیم گیری درباره نوع مدیریت در حوزه حمل و نقل در بخش های جاده ای، هوایی، زمینی و دریایی، هواشناسی عنصر تعیین کننده ای است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا بدون مجوز هواشناسی فرود هواپیما و پرواز نداریم، تاکید کرد: بر این اساس در تمام فرودگاه های کشور اداره هواشناسی مستقل با نام هواشناسی فرودگاهی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در محورهای اصلی مواصلاتی کشور مبحث هواشناسی جاده ای داریم که حتی ارتفاع برف جمع شده در کف جاده را اطلاع و به کاهش تصادفات کمک می کند.

بیجندی تصریح کرد: همچنین اطلاع رسانی در زمینه وضعیت جوی و مهم تر از اینها آموزش رانندگان به منظور نحوه رانندگی در شرایط مختلف جوی مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تهک گردشگری و سلامت بیان داشت: با توجه به توان این استان در جذب توریست و منعطف کردن توان استان برای حوزه درآمدزای گردشگری، هواشناسی در این حوزه بسیار کمک کننده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: امروز در دنیا هیچ گردشگر خارجی بدون دریافت اطلاعات هواشناسی از هتل محل ملاقات خود بیرون نمی آید و بر این اساس به محض ورود توریست با همکاری مخابرات، اطلاعات هواشناسی در اختیار وی قرار می گیرد ضمن اینکه در محل هتل و مسیر گردشگری نیز با استفاده از ابزارهایی هواشناسی مانند هوانما اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران خارجی قرار میگیرد.

وی به تهک کشاورزی اشاره و افزود: وضعیت جوی چند سال اخیر بر زندگی کشاورزان تاثیر عمده ای داشته و عدم اطلاع رسانی به موقع و دیر رسیدن اطلاعیه های هواشناسی برای آنها نقطع ضعفی است که منجر به خساراتی مانند سرمازدگی محصولات می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: شاه کلید اساسی برای کاربردی کردن هواشناسی این بود که بدون واسطه با کشاورزان در تماس باشیم و بر این اساس در نقاط مختلف کشور با کشاورزان و دامداران پیشرو با همکاری جهادکشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی «ان جی او»های مرتبط مانند تعاون روستایی مرتبط شدیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۷۲ هزار کشاورز را در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم که به عنوان حلقه واسط با مناطق تحت پوشش خود ارتباط بگیرند و اطلاعات ما را منتقل کنند.

بیجندی با بیان اینکه هواشناسی به عنوان تخصصی ترین و پیچیده ترین دستگاه کشور مطرح است، ابراز داشت: دستگاه هایی در کشور در کار هواشناسی دخالت و شش ماه کشور را در التهاب وقوع ال نینو گذاشتند اما آنچه در نهایت رخ داد همان پیش بینی هواشناسی درباره اشتباه بودن وقوع این اتفاق های جوی بود.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی یکی از دستگاه های عضو ستاد سفر استان است، ابراز داشت: در ایستگاه های ورودی استان اطلاعات جوی سه روزه و اطلاعات مواصلاتی در اختیار گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بارش استان در سال آبی جاری کشور ادامه داد: بارش استان در مقایسه با بلندمدت نگران کننده است، میانگین وزنی بارش از اول مهرماه تا ۲۲ اسفندماه نسبت به بلندمدت در دوره آماری مشابه ۳۳ درصد و نسبت به مقدار مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش  داشته است.

وی با بیان اینکه اردستان و خوروبیابانک وضعیت بارشی نسبتا بهتری دارند، گفت: اکثر نقاط استان نسبت به حالت قبلی کمبود بارش دارند و تنها دو ایستگاه میمه و گلپایگان بارش نرمال را دریافت کردند.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه نیمه دوم زمستان در اکثر نقاط استان گرم بوده است، ابراز داشت: در اکثر نقاط استان در بهمن ماه شاهد افزایش دما نسبت به بلندمدت بودیم و میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت شش دهم درجه افزایش و در دیماه ۱.۸ درجه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی با شاخص spi اندازه گیری می شود، گفت: در این شاخص علاوه بر بارش تبخیر و تعرق نیز مدنظر است تا شاخص واقعی تری از خشکسالی به دست آید. 

بیجندی تاکید کرد: بر این اساس با سنجش خشکسالی سه ماهه استان تا پایان بهمن سال جاری اکثر شهرستانها تحت تاثیر خشکسالی بوده اند اما در مرکز، شرق، و جنوب شرق و بخش هایی از شمال و جنوب استان دچار خشکسالی شدید هستند و تنها سرچشمه های آبی زاینده رود در وضعیت نرمال است 

مدیر کل هواشناسی استان در پایان با بیان اینکه هواشناسی و ارتباط با جرم و جنایت و هواشناسی و مهاجرت از حوزه هایی است که برای سال آینده مدنظر داریم، تصریح کرد: هواشناسی جزو سازمان هایی است که همکاران ما ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند اما در تمامی تقدیرهای مانور از همه دستگاه ها به جز ما اسم می برند که این مسئله نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 130 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:25

بهره‌برداری از 35 پروژه شهرداری نجف‌آباد
پنجشنبه ، 27 اسفند 1394 ، 13:48

به گزارش رویش نیوز به نققل از فارس، پیش از ظهر امروز تعداد 35 پروژه از طرح‌های شهرداری نجف‌آباد با اعتباری بالغ بر بیش از 140 میلیارد تومان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌های خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و عمرانی با رویکرد آینده‌نگری و توسعه درآمد پایدار برای شهرداری نجف‌آباد است.

بهره‌برداری باند کندرو بلوار استقلال، ساماندهی و زیباسازی بلوار شریعتی، بهره‌برداری بلوار شریعتی، روشنایی و ساماندهی بلوار سردار صالحی، روکش آسفالت باند غربی بلوار طالقانی، دو بانده کردن خیابان دلگشا، ساماندهی زیرگذر یادگاران خرمشهر، روکش آسفالت خیابان بزرگمهر، بهره‌برداری از خیابان دسترسی به آرامستان منطقه 4، بهره‌برداری از میدان امام حسن مجتبی (ع)، بهره‌برداری از پارک محله‌ای شهرک امام علی یزدانشهر، بهره‌برداری از باند شرقی بلوار منتظری صالح، بهره‌برداری از تأسیسات کارخانه پسماند با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری رستوران بازی فکری و کتاب کندو در فرهنگسرا هارون از جمله پروژه‌های شهری افتتاح شده در نجف‌آباد است.

همچنین مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های شهری نجف‌آباد از جمله پارکینگ طبقاتی 17 شهریور، بوستان زندگی، میدان نجف اشرف، کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، تقاطع غیر هم‌سطح میدان شهیدان حجتی نیز امروز با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 132 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:25

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با مرمت شش ترک گنبد مسجد امام داربست‌های این گنبد جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه‌های ثبت جهانی میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: تاکنون شش ترک از 16 ترک این گنبد بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال  مرمت و بر روی گنبد نصب شده است .

وی با اشاره به اینکه ترک هفتم نیز آماده نصب بر روی گنبد است، افزود: با توجه به اینکه برای نصب ترک‌های بعدی باید داربست ترک‌های مرمت شده جمع‌آوری و به سمت مقابل منتقل شود ، جمع‌آوری داربست‌ها در طی یک ماه به طول خواهد انجامید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: گنبد مسجد یکی از شاهکارهای ساخته‌شده در مسجد امام است که به صورت دوپوسته (دو پوش) بنا گردیده است، بدین گونه که مابین دوپوسته گنبد فضایی خالی است. ارتفاع داخلی گنبد 38 متر و از سطح خارجی 54 متر است.

وی افزود: از نکات قابل‌ذکر می‌توان به استفاده از سنگ مرمر برای تزئینات داخل گنبد و هم برای منبر اشاره کرد و ویژگی بارز گنبد خاصیت آکوستیکی آن است، به صورتی که در داخل گنبد و بر روی سنگی که دقیقاً در نقطه مرکزی زیر گنبد قرار دارد، انعکاس صوت را می‌توان شنید. در انتها نیز بر گردنه گنبد به خط بنایی معرق لاجوردی بر زمینه سفید سوره‌ای از قرآن نوشته شده است.

به گزارش تسنیم، مسجد امام در مجموعه میدان امام اصفهان قرار دارد ، این مسجد به نام‌های مسجد مهدی، مسجد جامع، مسجد سلطانی، مسجد شاهی، جامع کبیر عباسی و مسجد شاه معروف بوده و امروزه مسجد امام نامیده می‌شود که به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد اصفهان و حتی ایران و جهان به حساب می‌آید.

این مسجد به‌واسطه تزئینات بسیار شگفت‌انگیز بکار رفته در آن ، شهرتی جهانی دارد.

این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجد امام اصفهان در 15 دی سال 1310 هجری شمسی با شماره 107 در فهرست آثار ملی ایران و چهارم آبان سال 1358 هجری شمسی ( 26 اکتبر 1979 اجلاس سوم ) با شمارۀ 115همراه با مجموعه میدان امام اصفهان به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسید.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 126 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 4:25

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، مجید بیجندی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف هواشناسی بوده است، اظهار داشت: کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف سازمان در سال جاری بوده است و بر این اساس کاربردی کردن محصولات این سازمان به تبع شرایط اقلیمی را مدنظر داشتیم.

وی افزود: بدین ترتیب در راستای این هدف مهم طرح «تهک» یا توسعه هواشناسی کاربردی شاه کلید برنامه دستگاه های متولی و کاربران حوزه های مختلف هواشناسی قرار گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه هواشناسی استان از ادارات پیشرو است که چندین روش را برای تهک، آزمایش و عملیاتی کرده است، ابراز داشت: از جمله مهم ترین موارد مطرح در این ارتباط کمک هواشناسی و مدیریت استان برای راه اندازی تهک آلاینده های جوی است.

وی ادامه داد: ۲۰ هفته است که با حضور دستگاه های متولی مانند محیط زیست، هواشناسی، بهداشت، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و غیره جلسات تهک آلودگی هوا در محل اداره تشکیل شده است و وضعیت جوی دریافت و به شکل کاربردی به جامعه ارائه می شود.

بیجندی تاکید کرد: همه اینها در قالب طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان اتفاق افتاد که به عنوان بهترین طرح در استان مطرح شد و هواشناسی سعی کرد وظایف خود در این راستا را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره‌ به موضوع هواشناسی جاده ای گفت: امروزه برای تصمیم گیری درباره نوع مدیریت در حوزه حمل و نقل در بخش های جاده ای، هوایی، زمینی و دریایی، هواشناسی عنصر تعیین کننده ای است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا بدون مجوز هواشناسی فرود هواپیما و پرواز نداریم، تاکید کرد: بر این اساس در تمام فرودگاه های کشور اداره هواشناسی مستقل با نام هواشناسی فرودگاهی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در محورهای اصلی مواصلاتی کشور مبحث هواشناسی جاده ای داریم که حتی ارتفاع برف جمع شده در کف جاده را اطلاع و به کاهش تصادفات کمک می کند.

بیجندی تصریح کرد: همچنین اطلاع رسانی در زمینه وضعیت جوی و مهم تر از اینها آموزش رانندگان به منظور نحوه رانندگی در شرایط مختلف جوی مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تهک گردشگری و سلامت بیان داشت: با توجه به توان این استان در جذب توریست و منعطف کردن توان استان برای حوزه درآمدزای گردشگری، هواشناسی در این حوزه بسیار کمک کننده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: امروز در دنیا هیچ گردشگر خارجی بدون دریافت اطلاعات هواشناسی از هتل محل ملاقات خود بیرون نمی آید و بر این اساس به محض ورود توریست با همکاری مخابرات، اطلاعات هواشناسی در اختیار وی قرار می گیرد ضمن اینکه در محل هتل و مسیر گردشگری نیز با استفاده از ابزارهایی هواشناسی مانند هوانما اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران خارجی قرار میگیرد.

وی به تهک کشاورزی اشاره و افزود: وضعیت جوی چند سال اخیر بر زندگی کشاورزان تاثیر عمده ای داشته و عدم اطلاع رسانی به موقع و دیر رسیدن اطلاعیه های هواشناسی برای آنها نقطع ضعفی است که منجر به خساراتی مانند سرمازدگی محصولات می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: شاه کلید اساسی برای کاربردی کردن هواشناسی این بود که بدون واسطه با کشاورزان در تماس باشیم و بر این اساس در نقاط مختلف کشور با کشاورزان و دامداران پیشرو با همکاری جهادکشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی «ان جی او»های مرتبط مانند تعاون روستایی مرتبط شدیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۷۲ هزار کشاورز را در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم که به عنوان حلقه واسط با مناطق تحت پوشش خود ارتباط بگیرند و اطلاعات ما را منتقل کنند.

بیجندی با بیان اینکه هواشناسی به عنوان تخصصی ترین و پیچیده ترین دستگاه کشور مطرح است، ابراز داشت: دستگاه هایی در کشور در کار هواشناسی دخالت و شش ماه کشور را در التهاب وقوع ال نینو گذاشتند اما آنچه در نهایت رخ داد همان پیش بینی هواشناسی درباره اشتباه بودن وقوع این اتفاق های جوی بود.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی یکی از دستگاه های عضو ستاد سفر استان است، ابراز داشت: در ایستگاه های ورودی استان اطلاعات جوی سه روزه و اطلاعات مواصلاتی در اختیار گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بارش استان در سال آبی جاری کشور ادامه داد: بارش استان در مقایسه با بلندمدت نگران کننده است، میانگین وزنی بارش از اول مهرماه تا ۲۲ اسفندماه نسبت به بلندمدت در دوره آماری مشابه ۳۳ درصد و نسبت به مقدار مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش  داشته است.

وی با بیان اینکه اردستان و خوروبیابانک وضعیت بارشی نسبتا بهتری دارند، گفت: اکثر نقاط استان نسبت به حالت قبلی کمبود بارش دارند و تنها دو ایستگاه میمه و گلپایگان بارش نرمال را دریافت کردند.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه نیمه دوم زمستان در اکثر نقاط استان گرم بوده است، ابراز داشت: در اکثر نقاط استان در بهمن ماه شاهد افزایش دما نسبت به بلندمدت بودیم و میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت شش دهم درجه افزایش و در دیماه ۱.۸ درجه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی با شاخص spi اندازه گیری می شود، گفت: در این شاخص علاوه بر بارش تبخیر و تعرق نیز مدنظر است تا شاخص واقعی تری از خشکسالی به دست آید. 

بیجندی تاکید کرد: بر این اساس با سنجش خشکسالی سه ماهه استان تا پایان بهمن سال جاری اکثر شهرستانها تحت تاثیر خشکسالی بوده اند اما در مرکز، شرق، و جنوب شرق و بخش هایی از شمال و جنوب استان دچار خشکسالی شدید هستند و تنها سرچشمه های آبی زاینده رود در وضعیت نرمال است 

مدیر کل هواشناسی استان در پایان با بیان اینکه هواشناسی و ارتباط با جرم و جنایت و هواشناسی و مهاجرت از حوزه هایی است که برای سال آینده مدنظر داریم، تصریح کرد: هواشناسی جزو سازمان هایی است که همکاران ما ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند اما در تمامی تقدیرهای مانور از همه دستگاه ها به جز ما اسم می برند که این مسئله نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 139 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

بهره‌برداری از 35 پروژه شهرداری نجف‌آباد
پنجشنبه ، 27 اسفند 1394 ، 13:48

به گزارش رویش نیوز به نققل از فارس، پیش از ظهر امروز تعداد 35 پروژه از طرح‌های شهرداری نجف‌آباد با اعتباری بالغ بر بیش از 140 میلیارد تومان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌های خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و عمرانی با رویکرد آینده‌نگری و توسعه درآمد پایدار برای شهرداری نجف‌آباد است.

بهره‌برداری باند کندرو بلوار استقلال، ساماندهی و زیباسازی بلوار شریعتی، بهره‌برداری بلوار شریعتی، روشنایی و ساماندهی بلوار سردار صالحی، روکش آسفالت باند غربی بلوار طالقانی، دو بانده کردن خیابان دلگشا، ساماندهی زیرگذر یادگاران خرمشهر، روکش آسفالت خیابان بزرگمهر، بهره‌برداری از خیابان دسترسی به آرامستان منطقه 4، بهره‌برداری از میدان امام حسن مجتبی (ع)، بهره‌برداری از پارک محله‌ای شهرک امام علی یزدانشهر، بهره‌برداری از باند شرقی بلوار منتظری صالح، بهره‌برداری از تأسیسات کارخانه پسماند با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری رستوران بازی فکری و کتاب کندو در فرهنگسرا هارون از جمله پروژه‌های شهری افتتاح شده در نجف‌آباد است.

همچنین مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های شهری نجف‌آباد از جمله پارکینگ طبقاتی 17 شهریور، بوستان زندگی، میدان نجف اشرف، کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، تقاطع غیر هم‌سطح میدان شهیدان حجتی نیز امروز با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 139 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با مرمت شش ترک گنبد مسجد امام داربست‌های این گنبد جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه‌های ثبت جهانی میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: تاکنون شش ترک از 16 ترک این گنبد بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال  مرمت و بر روی گنبد نصب شده است .

وی با اشاره به اینکه ترک هفتم نیز آماده نصب بر روی گنبد است، افزود: با توجه به اینکه برای نصب ترک‌های بعدی باید داربست ترک‌های مرمت شده جمع‌آوری و به سمت مقابل منتقل شود ، جمع‌آوری داربست‌ها در طی یک ماه به طول خواهد انجامید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: گنبد مسجد یکی از شاهکارهای ساخته‌شده در مسجد امام است که به صورت دوپوسته (دو پوش) بنا گردیده است، بدین گونه که مابین دوپوسته گنبد فضایی خالی است. ارتفاع داخلی گنبد 38 متر و از سطح خارجی 54 متر است.

وی افزود: از نکات قابل‌ذکر می‌توان به استفاده از سنگ مرمر برای تزئینات داخل گنبد و هم برای منبر اشاره کرد و ویژگی بارز گنبد خاصیت آکوستیکی آن است، به صورتی که در داخل گنبد و بر روی سنگی که دقیقاً در نقطه مرکزی زیر گنبد قرار دارد، انعکاس صوت را می‌توان شنید. در انتها نیز بر گردنه گنبد به خط بنایی معرق لاجوردی بر زمینه سفید سوره‌ای از قرآن نوشته شده است.

به گزارش تسنیم، مسجد امام در مجموعه میدان امام اصفهان قرار دارد ، این مسجد به نام‌های مسجد مهدی، مسجد جامع، مسجد سلطانی، مسجد شاهی، جامع کبیر عباسی و مسجد شاه معروف بوده و امروزه مسجد امام نامیده می‌شود که به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد اصفهان و حتی ایران و جهان به حساب می‌آید.

این مسجد به‌واسطه تزئینات بسیار شگفت‌انگیز بکار رفته در آن ، شهرتی جهانی دارد.

این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجد امام اصفهان در 15 دی سال 1310 هجری شمسی با شماره 107 در فهرست آثار ملی ایران و چهارم آبان سال 1358 هجری شمسی ( 26 اکتبر 1979 اجلاس سوم ) با شمارۀ 115همراه با مجموعه میدان امام اصفهان به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسید.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 143 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:44

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، مجید بیجندی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف هواشناسی بوده است، اظهار داشت: کاربردی کردن هواشناسی برای مردم از اهداف سازمان در سال جاری بوده است و بر این اساس کاربردی کردن محصولات این سازمان به تبع شرایط اقلیمی را مدنظر داشتیم.

وی افزود: بدین ترتیب در راستای این هدف مهم طرح «تهک» یا توسعه هواشناسی کاربردی شاه کلید برنامه دستگاه های متولی و کاربران حوزه های مختلف هواشناسی قرار گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه هواشناسی استان از ادارات پیشرو است که چندین روش را برای تهک، آزمایش و عملیاتی کرده است، ابراز داشت: از جمله مهم ترین موارد مطرح در این ارتباط کمک هواشناسی و مدیریت استان برای راه اندازی تهک آلاینده های جوی است.

وی ادامه داد: ۲۰ هفته است که با حضور دستگاه های متولی مانند محیط زیست، هواشناسی، بهداشت، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی و غیره جلسات تهک آلودگی هوا در محل اداره تشکیل شده است و وضعیت جوی دریافت و به شکل کاربردی به جامعه ارائه می شود.

بیجندی تاکید کرد: همه اینها در قالب طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان اتفاق افتاد که به عنوان بهترین طرح در استان مطرح شد و هواشناسی سعی کرد وظایف خود در این راستا را به بهترین نحو انجام دهد.

وی با اشاره‌ به موضوع هواشناسی جاده ای گفت: امروزه برای تصمیم گیری درباره نوع مدیریت در حوزه حمل و نقل در بخش های جاده ای، هوایی، زمینی و دریایی، هواشناسی عنصر تعیین کننده ای است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا بدون مجوز هواشناسی فرود هواپیما و پرواز نداریم، تاکید کرد: بر این اساس در تمام فرودگاه های کشور اداره هواشناسی مستقل با نام هواشناسی فرودگاهی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در محورهای اصلی مواصلاتی کشور مبحث هواشناسی جاده ای داریم که حتی ارتفاع برف جمع شده در کف جاده را اطلاع و به کاهش تصادفات کمک می کند.

بیجندی تصریح کرد: همچنین اطلاع رسانی در زمینه وضعیت جوی و مهم تر از اینها آموزش رانندگان به منظور نحوه رانندگی در شرایط مختلف جوی مدنظر بوده است.

وی با اشاره به تهک گردشگری و سلامت بیان داشت: با توجه به توان این استان در جذب توریست و منعطف کردن توان استان برای حوزه درآمدزای گردشگری، هواشناسی در این حوزه بسیار کمک کننده است.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: امروز در دنیا هیچ گردشگر خارجی بدون دریافت اطلاعات هواشناسی از هتل محل ملاقات خود بیرون نمی آید و بر این اساس به محض ورود توریست با همکاری مخابرات، اطلاعات هواشناسی در اختیار وی قرار می گیرد ضمن اینکه در محل هتل و مسیر گردشگری نیز با استفاده از ابزارهایی هواشناسی مانند هوانما اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران خارجی قرار میگیرد.

وی به تهک کشاورزی اشاره و افزود: وضعیت جوی چند سال اخیر بر زندگی کشاورزان تاثیر عمده ای داشته و عدم اطلاع رسانی به موقع و دیر رسیدن اطلاعیه های هواشناسی برای آنها نقطع ضعفی است که منجر به خساراتی مانند سرمازدگی محصولات می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان تاکید کرد: شاه کلید اساسی برای کاربردی کردن هواشناسی این بود که بدون واسطه با کشاورزان در تماس باشیم و بر این اساس در نقاط مختلف کشور با کشاورزان و دامداران پیشرو با همکاری جهادکشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی «ان جی او»های مرتبط مانند تعاون روستایی مرتبط شدیم.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۷۲ هزار کشاورز را در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم که به عنوان حلقه واسط با مناطق تحت پوشش خود ارتباط بگیرند و اطلاعات ما را منتقل کنند.

بیجندی با بیان اینکه هواشناسی به عنوان تخصصی ترین و پیچیده ترین دستگاه کشور مطرح است، ابراز داشت: دستگاه هایی در کشور در کار هواشناسی دخالت و شش ماه کشور را در التهاب وقوع ال نینو گذاشتند اما آنچه در نهایت رخ داد همان پیش بینی هواشناسی درباره اشتباه بودن وقوع این اتفاق های جوی بود.

وی با اشاره به اینکه هواشناسی یکی از دستگاه های عضو ستاد سفر استان است، ابراز داشت: در ایستگاه های ورودی استان اطلاعات جوی سه روزه و اطلاعات مواصلاتی در اختیار گردشگران نوروزی قرار می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بارش استان در سال آبی جاری کشور ادامه داد: بارش استان در مقایسه با بلندمدت نگران کننده است، میانگین وزنی بارش از اول مهرماه تا ۲۲ اسفندماه نسبت به بلندمدت در دوره آماری مشابه ۳۳ درصد و نسبت به مقدار مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش  داشته است.

وی با بیان اینکه اردستان و خوروبیابانک وضعیت بارشی نسبتا بهتری دارند، گفت: اکثر نقاط استان نسبت به حالت قبلی کمبود بارش دارند و تنها دو ایستگاه میمه و گلپایگان بارش نرمال را دریافت کردند.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه نیمه دوم زمستان در اکثر نقاط استان گرم بوده است، ابراز داشت: در اکثر نقاط استان در بهمن ماه شاهد افزایش دما نسبت به بلندمدت بودیم و میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت شش دهم درجه افزایش و در دیماه ۱.۸ درجه افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی با شاخص spi اندازه گیری می شود، گفت: در این شاخص علاوه بر بارش تبخیر و تعرق نیز مدنظر است تا شاخص واقعی تری از خشکسالی به دست آید. 

بیجندی تاکید کرد: بر این اساس با سنجش خشکسالی سه ماهه استان تا پایان بهمن سال جاری اکثر شهرستانها تحت تاثیر خشکسالی بوده اند اما در مرکز، شرق، و جنوب شرق و بخش هایی از شمال و جنوب استان دچار خشکسالی شدید هستند و تنها سرچشمه های آبی زاینده رود در وضعیت نرمال است 

مدیر کل هواشناسی استان در پایان با بیان اینکه هواشناسی و ارتباط با جرم و جنایت و هواشناسی و مهاجرت از حوزه هایی است که برای سال آینده مدنظر داریم، تصریح کرد: هواشناسی جزو سازمان هایی است که همکاران ما ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند اما در تمامی تقدیرهای مانور از همه دستگاه ها به جز ما اسم می برند که این مسئله نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:44

بهره‌برداری از 35 پروژه شهرداری نجف‌آباد
پنجشنبه ، 27 اسفند 1394 ، 13:48

به گزارش رویش نیوز به نققل از فارس، پیش از ظهر امروز تعداد 35 پروژه از طرح‌های شهرداری نجف‌آباد با اعتباری بالغ بر بیش از 140 میلیارد تومان با حضور رسول زرگرپور استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌های خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و عمرانی با رویکرد آینده‌نگری و توسعه درآمد پایدار برای شهرداری نجف‌آباد است.

بهره‌برداری باند کندرو بلوار استقلال، ساماندهی و زیباسازی بلوار شریعتی، بهره‌برداری بلوار شریعتی، روشنایی و ساماندهی بلوار سردار صالحی، روکش آسفالت باند غربی بلوار طالقانی، دو بانده کردن خیابان دلگشا، ساماندهی زیرگذر یادگاران خرمشهر، روکش آسفالت خیابان بزرگمهر، بهره‌برداری از خیابان دسترسی به آرامستان منطقه 4، بهره‌برداری از میدان امام حسن مجتبی (ع)، بهره‌برداری از پارک محله‌ای شهرک امام علی یزدانشهر، بهره‌برداری از باند شرقی بلوار منتظری صالح، بهره‌برداری از تأسیسات کارخانه پسماند با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری رستوران بازی فکری و کتاب کندو در فرهنگسرا هارون از جمله پروژه‌های شهری افتتاح شده در نجف‌آباد است.

همچنین مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های شهری نجف‌آباد از جمله پارکینگ طبقاتی 17 شهریور، بوستان زندگی، میدان نجف اشرف، کشتارگاه صنعتی نجف‌آباد، تقاطع غیر هم‌سطح میدان شهیدان حجتی نیز امروز با حضور استاندار اصفهان برگزار شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:44

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: با مرمت شش ترک گنبد مسجد امام داربست‌های این گنبد جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پایگاه‌های ثبت جهانی میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار داشت: تاکنون شش ترک از 16 ترک این گنبد بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال  مرمت و بر روی گنبد نصب شده است .

وی با اشاره به اینکه ترک هفتم نیز آماده نصب بر روی گنبد است، افزود: با توجه به اینکه برای نصب ترک‌های بعدی باید داربست ترک‌های مرمت شده جمع‌آوری و به سمت مقابل منتقل شود ، جمع‌آوری داربست‌ها در طی یک ماه به طول خواهد انجامید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: گنبد مسجد یکی از شاهکارهای ساخته‌شده در مسجد امام است که به صورت دوپوسته (دو پوش) بنا گردیده است، بدین گونه که مابین دوپوسته گنبد فضایی خالی است. ارتفاع داخلی گنبد 38 متر و از سطح خارجی 54 متر است.

وی افزود: از نکات قابل‌ذکر می‌توان به استفاده از سنگ مرمر برای تزئینات داخل گنبد و هم برای منبر اشاره کرد و ویژگی بارز گنبد خاصیت آکوستیکی آن است، به صورتی که در داخل گنبد و بر روی سنگی که دقیقاً در نقطه مرکزی زیر گنبد قرار دارد، انعکاس صوت را می‌توان شنید. در انتها نیز بر گردنه گنبد به خط بنایی معرق لاجوردی بر زمینه سفید سوره‌ای از قرآن نوشته شده است.

به گزارش تسنیم، مسجد امام در مجموعه میدان امام اصفهان قرار دارد ، این مسجد به نام‌های مسجد مهدی، مسجد جامع، مسجد سلطانی، مسجد شاهی، جامع کبیر عباسی و مسجد شاه معروف بوده و امروزه مسجد امام نامیده می‌شود که به‌عنوان یکی از زیباترین مساجد اصفهان و حتی ایران و جهان به حساب می‌آید.

این مسجد به‌واسطه تزئینات بسیار شگفت‌انگیز بکار رفته در آن ، شهرتی جهانی دارد.

این بنا شاهکاری جاویدان از معماری، کاشی‌کاری و نجاری در قرن یازدهم هجری است. مسجد امام اصفهان در 15 دی سال 1310 هجری شمسی با شماره 107 در فهرست آثار ملی ایران و چهارم آبان سال 1358 هجری شمسی ( 26 اکتبر 1979 اجلاس سوم ) با شمارۀ 115همراه با مجموعه میدان امام اصفهان به ثبت سازمان جهانی یونسکو رسید.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 19:44

تصور کن بهاری را که از دست تو خواهد رفت
خم گیسوی یاری را که از دست تو خواهد رفت
{فاضل نظری}
• • •

تصوّر کن اناری را که از دست تو خواهد رفت
و یا موز و خیاری را که از دست تو خواهد رفت

تحمّل کردنش سخت است... می‌دانم... تصوّر کن
کباب چون چناری را که از دست تو خواهد رفت

نزن بر فرق خود، آرام بنشین و تماشا کن
همه دار و نداری را که از دست تو خواهد رفت

نکش بیهوده آه از دل که آهت برنگرداند
ریالی را دلاری را که از دست تو خواهد رفت

بکش پایین فشاری را که گاهی می‌رود بالا
ببر بالا فشاری را که از دست تو خواهد رفت

همیشه عید با خود خنده و شادی ندارد! نه!
تصور کن دماری را که از دست تو خواهد رفت

بخواهی یا نخواهی سیزده روزی به زندانی
چه غم راه فراری را که از دست خواهد رفت؟

{رضا احسان‌پور}
مجموعه شعر طنز «خنده‌های امپراتور»
خرید اینترنتی به همراه امضا و یادداشت در:
www.EhsanBook.ir

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 15:04

مادر سردار شهید حجت‌الاسلام والمسلمین "جلال افشار" از شهدای شاخص روحانی دوران دفاع مقدس بعد از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، حاجیه خانم عذرا مانی‌پور فرد مادر بزرگوار شهید حجت‌الاسلام والمسلمین جلال افشار از شهدای برجسته روحانی استان اصفهان به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید افشار بعد از مدت‌ها تحمل بیماری روز گذشته در 87 سالگی دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی امروز در باغ رضوان قطعه 22 ایثارگان برگزار شد.

مراسم ختم آن مرحومه پنج شنبه 27 اسفندماه ساعت 8:30 الی 11:30 در مسجد المهدی، خیابان مردآویج اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، شهید جلال افشار متولد سال 1335 از شهدای سرافراز روحانی استان اصفهان بود که آیت‌الله بهاء‌الدینی از وی به عنوان سرباز امام زمان ( عج) یاد کرده است.

شهید افشار که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در فعالیت‌های انقلابی حضور مستمر داشت بعد از پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس به‌عنوان معلم اخلاق در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و سرانجام در روز 24 تیر سال 1361 در عملیات رمضان و هنگامی که بانگ اذان او در فضای منطقه پیچیده بود، به خیل شهدای دفاع مقدس پیوست.

در ششمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان، حجت‌الاسلام سردار جلال افشار به‌عنوان شهید شاخص جامعه روحانیت در سال 93 معرفی شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:35

نمایشگاه ورزش ایرانی چوگان شامگاه سه شنبه در شهر تاریخی اصفهان گشایش یافت.

به گزارش رویش نیوز به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، رئیس فدراسیون چوگان و شهردار اصفهان در محل موزه هنرهای معاصر این شهر واقع در خیابان استانداری افتتاح شد.

در این نمایشگاه تصاویر، نقاشی ها، ماکت و ادوات و وسایل این بازی تاریخی شامل گوی، لباس مخصوص و غیره در معرض عموم قرار داده شده و اطلاعات مکتوب از نحوه این ورزش و پیشینه و تاریخچه آن به علاقه مندان ارائه می شود.
همچنین روز گذشته با برگزاری مسابقه ای نمادین که با پرتاب گوی مخصوص مسابقه چوگان از سوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در میدان تاریخی نقش جهان اصفهان همراه بود ، تلاش برای تشکیل پرونده ثبت جهانی ورزش چوگان به نام ایران در یونسکو آغاز شد.
در این بازی نمادین، سوارکاران با لباس محلی در میدان نقش جهان حضور یافتند.
چوگان بعنوان یکی از اصیل ترین ورزشهای سنتی ایران از جمله برنامه هایی است که قرار است در رویداد فرهنگی نوروزگاه به مردم معرفی شود.
ورزش کهن چوگان ایران زمین که بدلیل رواج در بین پادشاهان به 'بازی شاهان' معروف بوده، امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است و بیش از 77 کشور مسابقات و برنامه های ویژه چوگان را برگزار می کنند.
چوگان در ابتدا عنوانی نظامی و جنگی داشت و نام آن برگرفته از چوبی است که سوارکاران حین بازی، بوسیله آن بر گوی افتاده بر زمین ضربه می زنند.
با انجام این بازی، سوارکاران ایرانی، آمادگی اسب های خود را ارتقا می دادند و این آمادگی را به نمایش می گذاشتند.
میدان نقش جهان یکی از استانداردترین و تاریخی ترین مکان های انجام این بازی است که از زمان تیموریان برای انجام بازی چوگان مورد استفاده قرار می گرفته و در زمان صفویان بازسازی شده است.
صفویان با بازسازی میدان چوگان نقش جهان اقدام به احداث مسجد، بازار و کاخ سلطنتی دورتادور این میدان کردند و از آن بعنوان مجموعه ای سیاسی، مذهبی، اقتصادی و فرهنگی ورزشی بهره گرفتند.
در کتب تاریخی آمده است که روزهای تعطیل، بازی چوگان در میدان نقش جهان برگزار می شده و پادشاهان صفوی با حضور در ایوان کاخ عالی قاپو، نظاره گر این بازی می شدند.
اصفهان مهد چوگان ایران و جهان شناخته می شود و همین عامل موجب شده است تا مسئولان سازمان میراث فرهنگی، فعالیت خود را برای ثبت جهانی بازی چوگان به نام ایران از این شهر تاریخی آغاز کنند.
گرچه پیش از این جمهوری آذربایجان تلاش هایی را برای ثبت این ورزش اصیل ایرانی به نام خود انجام داده است اما حساسیت ملی در باره این اقدام در دیدار مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مقامات جمهوری آذربایجان و یونسکو در آذر سال 92 به طرف های مقابل گوشزد شد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:35

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، این شورا طی نامه‌ای به وزارت کشور اعلام کرد:

نظر به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورخ 1394/12/07 و با عنایت به ماده 73 قانون انتخابات پرونده‌های حوزه‌های انتخابیه ذیل در جلسات متعدد شورای نگهبان مطرح و صحت انتخابات این حوزه‌های مورد تأیید قرار گرفت.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 19:35

اصفهان استانی است که به دلیل تعداد بی‌شمار بناهای تاریخی، در هر گوشه آن می‌توان اثری رازآمیز از گذشته‌ها یافت و ساعت‌ها درباره آن به گفت‌وگو نشست اما برخی از آنها مانند عالی‌قاپو، میدان امام (ره)، مسجد جامع، پل‌های تاریخی و غیره در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به اندازه‌ای در اذهان شاخص و به یادماندنی است که هر ایرانی اطلاعاتی هرچند اندک درباره آن را در ذهن دارد.

در این میان برخی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان در گوشه و کنار شهرستان‌های این استان مغفول مانده است؛ جاذبه‌های دیدنی طرق‌رود به ویژه قلعه‌ باستانی این روستا که نیمی از آن مهریه زنان محسوب می‌شود از جمله این ظرفیت‌های گردشگری مهمی است که در این گزارش به آن می‌پردازیم:

منطقه نمونه گردشگری طرق‌رود در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر نطنز و ۹۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده کرکس و در جوار منطقه شکار ممنوع کرکس قرار گرفته است؛ چشم اندازهای بی بدیل روستای کشه و مناظر طبیعی جذاب منطقه این نقطه را به یکی از زیباترین مکان‌های شهرستان نطنز تبدیل کرده است.

ارتفاعات سفیدپوش کرکس، کوهستانی برای تمام فصول

ارتفاعات سفیدپوش کرکس که در تمام فصول سال پوشیده از برف است یکی از بلندترین کوه‌های مرکزی ایران بشمار می‌رود و هم‌جواری این  با کوه کرکس با ارتفاعی در حدود ۳۹۰۰ متر است که تمام فصول گردشگران و کوهنوردان را به سوی خود جذب می‌نماید.

alt

یکی از اصلی‌ترین محورهای دسترسی به ارتفاعات این کوه به مسیر جنوبی(کشه) معروف است، علاوه بر این از جاذبه های گردشگری محدوده می‌توان به منطقه شکار ممنوع کرکس اشاره نمود که این منطقه جزو مناطق با ارزش زیست محیطی و زیستگاه مناسبی برای حیات وحش محسوب می‌شود.

alt

منطقه شکار ممنوع کرکس: این منطقه با وسعتی در حدود ۱۰۰ هزار هکتار از شهریور ماه ۱۳۷۱ تاکنون جزو منطقه شکار ممنوع اعلام شده است که این منطقه با برخورداری از پوشش گیاهی خاص و حیات جانوری منحصر بفرد خود یکی از زیباترین مناطق حفاظت شده طبیعی محسوب می‌شود.

alt

وجود چشمه‌سارهای فراوان در دره‌های منتهی به کوه کرکس در نزدیکی به شهر طرق رود با جاذبه های گردشگری فراوان از جمله دریاچه‌های فصلی و بناهای تاریخی مانند قلعه، دریاچه بند طرق و مساجد تاریخی این منطقه را به یکی از مناطق نمونه گردشگری تبدیل کرده است.

alt

قلعه طرق‌رود: از بناهای باستانی زیبا و باشکوهی است که در استان اصفهان جای دارد اما با وجود پیشینه تاریخی و زیبایی خاص خود  در زمره یکی از آثار ناشناخته استان به شمار می‌رود.

این قلعه بر روی صخره‌ای بزرگ و دراز که کمر نامیده می شود بنا شده و قرار گرفتن بر روی این بلندی از عواملی است که بر عظمت و شکوه این بنای زیبا افزوده است؛ به گفته مردم محل ، تا حدود بیست سال پیش در این قلعه سکونت رواج داشته است.

تاریخ درست بنای این دژ عظیم مشخص نیست اما کارشناسان میراث فرهنگی آن را به زمان اشکانیان نسبت می‌دهند.

alt

فرم مهندسی و معماری همسان و یک شکل ، یکپارچه بودن مصالح ساختمانی و شکل بیرونی بنا ، بیان کننده وجود یک فکر واحد در معماری و ساخت این قلعه است.

در این قلعه بیش از سیصد خانه کوچک و بزرگ وجود دارد  سقف اتاق‌ها به دو صورت خشتی ضربی و چوبی تخت ساخته شده و کاربری‌های متفاوتی دارد.

در بنای این قلعه دو گونه معماری دیده می‌شود، در بخش شمال بیشتر خانه‌های دارای پله‌های مناسب و اتاق‌های نسبتا بزرگ هست که برای سکونت مناسب بوده و در طبقه زیرین انبار ساخته شده است و  در برخی نقاط نیز قفسه‌بندی برای سیلو کردن غلات و ادویه دیده می‌شود.

در بخش جنوبی قلعه بیشتر خانه‌ها کوچک هستند و طبقه‌های اتاق‌ها بیشتر به انبار یا مغازه‌های جمع آوری غلات شباهت دارد و در کل مجموعه اتاق‌های این بخش بیشتر شبیه یک بازار بزرگ و تودرتو است.

شکل همسان اتاق‌ها و تقسیماتی که در کف و زیرزمین آنها در بخشی از قلعه وجود دارد و خمره‌هایی بزرگ که در قدیم وجود داشته و قطر برخی به یک متر می رسیده  این مطلب را نشان می‌دهد که  این قلعه در برهه‌ای از زمان بیشتر برای محافظت و انبار کردن محصولات کشاورزی و غلات بوده است.

alt

ساختمان‌های این قلعه بیشتر در سه طبقه ساخته شده‌اند، اما در برخی جاها تا پنج طبقه نیز افزایش می‌یابد.

دروازه ورودی این قلعه در ضلع غربی و در میان دیواری محکم و آجری به پهنای یک متر جای دارد که اتاق نگهبان دژ در بالای آن قرار دارد؛ این اتاق توسط سوراخی به بیرون در دید دارد و نگهبان به راحتی می‌تواند فردی را که بیرون ایستاده شناسایی کند.

در یک سوم انتهایی قلعه  که بر روی سطحی صاف قرار گرفته و یک میدان کوچک ایجاد کرده‌اند که این قلعه را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم می‌کند.

چاهی که برای خروج اضطراری از قلعه تعبیه شده است

در گوشه شمال شرقی این میدان چاهی عمیق وجود دارد که در دل سنگ حفر شده است و بر روی آن چرخ چوبی چاه قرار دارد؛ این چاه که به سبکی خاص و با پلان چهارگوش تراشیده شده احتمالا برای ورود و خروج اضطراری مورد استفاده قرار می گرفته است.

در واقع این چاه به اتاقی بزرگ به مساحت تقریبی ۲۰ متر مربع راه دارد که در دل سنگ کنده شده است؛  این اتاق که شکلی نامنظم دارد  دارای سکوهای بزرگ و کوچکی است که کاربری آنها مشخص نیست؛ ورود به این اتاق از سمت شرقی قلعه هنوز میسر است.

بخشی از دیواره‌های سمت شرقی این قلعه، بر اثر سقوط صخره‌ها فرو ریخته است که شاید بر اثر زلزله یا دلیل دیگری باشد.

alt

در دیواره صخره‌های شرقی قلعه طرق‌رود، سوراخ‌هایی دیده می‌شود که توسط انسان ایجاد شده است، ورود به برخی از آنها آسان است و برای نگهداری دام استفاده می‌شود.

مشهور است در قدیم این حفره‌ها به هم راه داشته و یک طویله و انبار علوفه بزرگ را در دو طبقه  در زیر قلعه ایجاد کرده بوده که به هم راه داشته و حتی به بخش مسکونی قلعه نیز راه داشته اما به مرور زمان راه‌های ارتباطی از بین رفته است.

توافق‌نامه زنان طرق‌رود برای بخشیدن مهریه خود و بازسازی قلعه

نیمی از مالکان این قلعه بزرگ، زنان طرق هستند که خانه‌های این بنای بزرگ به عنوان مهریه یا جهیزیه آنان است؛ این نکته نیز در میان مردم شهرت دارد که زنان طرق، در توافق‌نامه به شرط تعمیر و نگهداری اصولی و شایسته، از مهریه خود دست کشیده و این بنای زیبا را به سازمان میراث فرهنگی سپرده‌اند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 1:23

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از دیدار تیم‌های ذوب آهن و بنیادکار گفت: بازی سختی را در پیش داریم چون تیم ازبکستانی تیم بسیار خوبی است. آنها از نظر فیزیکی تیم خوبی هستند و ما سعی می‌کنیم در بازی فردا اول گل نخوریم و سپس در فاز حمله بتوانیم بهره لازم را ببریم و به حریف گل بزنیم.

وی ادامه داد: بازی فردا شاید یکی از سخت‌ترین دیدارهای ما در این گروه باشد که البته این دیدار، مسابقه مهمی نیز برای رقیب ازبک ما هم به شمار می‌رود.

گل محمدی در مورد نقطه قوت بازیکنان حریف گفت: به نظر من سه بازیکن هجومی آن‌ها بازیکنان خطرناکی هستند و می‌توانند برای ما خطرساز شوند.

سرمربی ذوب آهن درباره تعداد گل زده کم این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: یک گل زده هم برای کسب سه امتیاز کفایت می‌کند و قاعدتاً تیمی که گل نخورد می‌تواند با زدن فقط یک گل تیم پیروز میدان باشد.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 20:51

به گزارش رویش نیوز، محمدرضا برکتین امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سیاستی که دولت و اقتصادانان در بخش تعامل با کشورهای دنیا و کاهش تنش پیگیری کردند جای قدردانی را دارد ولی آنچه که به نظر جامعه صنعتی می‌رسد دولت تورم 25 تا 30 درصدی سال‌های اخیر را تصمیم گرفت به پایین بکشاند ولی مردم به همان تورم 35سال اخیر عادت کرده بودند.

وی افزود: دولت با اطلاعاتی که در اختیار داشت بیش از حد در مسیر تورم رفت و جامعه را در رکود مطلق فرو برد که حالا رکود مطلق معضلی است که بر همه جامعه از صنعت، تولید و اصناف و همه فراگیر شده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: پول‌ها با بهره‌های بسیار بالا در بانک‌ها راکد مانده و دولت جرئت پائین آوردن نرخ بهره را ندارد زیرا نمی‌داند پول‌های سرگردان در آینده به کجا حمله می‌کنند.

برکتین با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که دولت باید به صورت شفاف بگوید این جامعه نیاز به نقدینگی دارد، اظهار کرد: برای نقدینگی قطعاً دولت باید پول چاپ کند و آن پول را در جامعه تزریق کند و البته تزریق تورم زاست.

وی بیان کرد: به عنوان جامعه صنعتی به دولت فرمولی می‌دهیم که آسیب کمتری به جامعه زده شود، اگر بدانیم پول را به کجا، چه مقدار و به چه شکلی تزریق کنیم جامعه از رکود اقتصادی خارج می‌شود؛ تزریق باید از مجرای تولید وارد شود زیرا باعث اشتغال و درامد بیشتر خواهد شد، البته تورم هم ایجاد می‌کند ولی آسیب کمتری به اقتصاد وارد می‌شود.

برکتین با اشاره به اینکه از نظر صنعت تولیدکننده واحدی است که سه شاخص دارد، گفت: اولین شاخص اشتغال، دومین شاخص این است که تولیدکننده به دولت مالیات بدهد و سومین شاخصی که دولت باید مشخص کند این است که  بگوید شاخه‌های مختلف تولیدی از نظر دولت چه اهمیتی دارند که با این پیشنهاد اشتغال‌زایی ترویج پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دولت تولید کشور را به کاهش تورم فروخت و با این عمل به کسانی که حقوق ثابت می‌گیرند ضرر زد، چون حقوق آن‌ها ثابت است ولی جنس‌ها روز به روز قیمتشان در حال تغییر است. کارمندان و کارگران ثابت حقوق می‌گیرند و فقط هرسال یک‌بار کمی به حقوقشان تزریق می‌شود؛ پس تمام کارگران باید بدانند کاری که دولت برای اقتصاد کشور انجام داد به قشر آسیب‌پذیر کارگران و کارمندان ضربه محکمی زد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به شب عید و دو ماه عیدی کارگران اگر واحدها بتوانند بدهی و دیون خود را به موقع پرداخت بکنند این به شرایط مناسب نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر دولت کاری می‌کرد که واحدهای تولید را پشتیبانی کند شرایط بهتر بود زیرا در حال حاضر اکثر واحدها درگیر مشکلات هستند، این حمایت باعث می‌شد کارگران با دغدغه کمتری شب عید راهی خانه می‌شدند.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 20:51

ترکیب سپاهان و لوکوموتیو ازبکستان مشخص شد
سه شنبه ، 25 اسفند 1394 ، 15:41

ترکیب تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و لوکوموتیو ازبکستان برای رویارویی دو تیم در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، ترکیب تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان و لوکوموتیو ازبکستان برای رویارویی دو تیم در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا دقایقی پیش اعلام شد.

در این دیدار برای سپاهان رحمان احمدی، عبدالله کرمی، لئوناردو پادوانی، سعید قاعدی‌فر، محمد روشندل، علی کریمی، حسین فاضلی، فوزیل موسایف، ایبریچیچ، محمد رضا خلعتبری و لوسیانو پریرا بازی می‌کنند.

در سوی دیگر هم لوکوموتیو با ترکیب ایگناتی نستروف، مارات بیکمائف، کاخی ماخارادزه، تیمور کاپاتزه، توختاک جولائف، اولگ زوتف، سنجر شاراخمدوف، سردور میرزایف، شرزود فیضیف، اکرام جون علیبائف و ایوان ناگائف به میدان می‌آید.

این دیدار از ساعت 16 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز می‌شود.

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 20:51